روستای سرمستی (خسروآباد)

استغفار در ماه مبارک رمضان... در این ماه مبارک رمضان، ما را از دعای خیرتان در سحر و لحظه افطار بی نصیب نگذارید.... ###در این راه پر خیر وپربرکت یاری مان فرمایید اجرتان باسرور وسالار سیدالشهدا### ####مرحوم خسرو ابراهیمی مارگیر معروف استان خراسان جنوبی وبزرگ خاندان ابراهیمی#### فروش زعفران: زعفران و سلامتی تاریخچه زعفران در این ماه پرفضیلت در تجهد ودعاهای سحر وافطارتون ما رو فراموش نکنید #### گفتن چه ذکری ثواب روزه گرفتن در ماه رجب را دارد؟ هوالباقی فضیلت ماه شعبان بهار سال 94 در روستای سرمستی به روایت تصویر:


زعفران و سلامتی

زعفران از نظر طب قدیم ایران دارای طبع گرم است‌ که مهمترین خاصیت آن که از گذشته مورد استفاده قرار می گرفته، درمان افسردگی است‌ .

زعفران نه تنها عوارض رنگ‌ دهنده‌های مصنوعی همچون حساسیت‌ زایی را ندارد، بلکه حاوی ویتامین‌ های B1 ، B2 ، B6 ، ویتامین C و دیگر مواد مغذی مور د‌نیاز بدن است.

زعفران مانع گسترش سرطان سینه می شود، زعفران به دلیل داشتن آنتی اکسیدان به عنوان توان بخش قلب(کاردیوتونیک) و پیشگیری ‌کننده از بیماری‌های قلبی و سرطان نیز مطرح است. زعفران، علاوه بر اثر مسکن درد و تحریک اعصاب وسرخوشی، با تأثیر بر خون سازی، به بهبود گردش خون کمک می‌کند. کاهش خونریزی‌ های بعد از زایمان، تقویت قوای جنسی، پاکسازی کبد، رفع سرفه، پاکسازی کلیه و مثانه و تقویت حافظه و یادگیری ازخواص دیگر زعفران می باشد.

زعفران در کاهش فشار و چربی خون، درمان برونشیت، رفع نفخ معده، درمان آسم و کاهش درد دندان موثر بوده وآرام بخش و خواب آور،روشن‌ کننده پوست صورت و دارای اثرات ضد‌تشنجی است‌.

چای زعفران برای درمان افسردگی استفاده می شود. گزارش شده است که دریافت مقدار زیادی از دم کرده و یا ادویه ی زعفران موجب احساس شادی و خوشحالی می شود.

- خوردن چای زعفران باعث هضم غذا می‌شود.
- اثر مسکن درد دارد.
- قاعده‌آور است.
- باعث تحریک اعصاب می‌شود.
- زعفران خون ساز است و گردش خون را آسان می‌سازد.
- مصرف زعفران خونریزیهای بعد از زایمان را از بین می‌برد.
- قوای جنسی را تقویت می‌کند.
- کبد را تصفیه و قوی می‌سازد.
- سرفه را رفع و اثر مفید روی درمان برونشیت دارد.
- کلیه و مثانه را پاک می‌کند.
- آرام بخش و خواب‌آور است.
- زعفران ضد تشنج است.
- گاز معده را برطرف می‌کند.
- ادرار آور است.
- اگر می‌خواهید همیشه شاد و خندان باشید زعفران بخورید و بنوشید .

 




نویسنده : محمد ابراهیمی تاریخ : جمعه 21 خرداد 1395

تاریخچه زعفران

 

تاریخچه زعفران

زَعفَران یا زعفران خوراکی (نام علمی: 'crocus sativus') گیاهی است از تیرهٔ زنبقیان، سردهٔ زعفران که ویژگی سرخوشی داشته و امروزه برخی شرکتهای دارویی اروپایی از آن بعنوان اینتگراتور ضد افسردگی استفاده می‌کنند. زعفران گیاهی کوچک و چند ساله به ارتفاع ۱۰ تا ۳۰ سانتی‌متر است. از وسط پیاز و یا قاعده ساقه، تعدادی برگ باریک و دراز خارج می‌شوند. از وسط برگ‌ها، ساقه گلدار خارج شده که به یک تا سه گل منتهی می‌شود. گل‌ها بسیار زیبا و دارای ۶ گلبرگ بنفش رنگ هستند که ممکن است در بعضی واریته‌ها به رنگ گلی یا ارغوانی باشند. گل‌ها دارای ۳ پرچم و یک مادگی منتهی به کلالهٔ سه شاخه به رنگ قرمز متمایل به نارنجی است. قسمت مورد استفاده این گیاه، انتهای خامه و کلاله سه شاخه است که به نام زعفران مشهور است و دارای بوی معطر با طعم کمی تلخ می‌باشد. انتشار جغرافیایی زعفران در ایران شامل استان خراسان (تربت حیدریه، قائنات،فردوس، بیرجند و گناباد)، فارس (استهبان)، یزد، کرمان، گیلان و مازندران می‌باشد. در سال‌های اخیر زعفران در کرج و قم نیز کشت شده است.




ادامه مطلب...
نویسنده : محمد ابراهیمی تاریخ : جمعه 21 خرداد 1395

در این ماه پرفضیلت در تجهد ودعاهای سحر وافطارتون ما رو فراموش نکنید ####




نویسنده : محمد ابراهیمی تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به روستای سرمستی (خسروآباد) مي باشد.